Kiedy oddać telefon do serwisu?

naprawa urządzenia

Większość urządzeń na rynku objęta jest roczną lub dwuletnią gwarancją producenta. Określa ona usterki, za jakie będzie on odpowiadał przez ustalony okres – najczęściej związane są one z wadami powstałymi na etapie budowy urządzenia lub systemu i nie obejmują uszkodzeń spowodowanych czynnikiem ludzkim. Jeśli zatem awaria urządzenia jest związana z pracą urządzenia i wydarzyła się w okresie ochronnym, bez problemu można oddać urządzenie do autoryzowanego serwisu w ramach gwarancji. Jednak co z urządzeniami, które zostały uszkodzone wskutek nieprawidłowego użytkowania – upuszczenia lub zalania, a także tymi, dla których okres ochronny się zakończył?

Uszkodzony ekran lub zalane urządzenie

uszkodzony ekranUszkodzenie ekranu lub zalanie urządzenia to najczęściej spotykane usterki, z jakimi można spotkać się wśród posiadaczy smartfonów. Niestety, z reguły podstawowa ochrona gwarancyjna nie obejmuje naprawy uszkodzeń spowodowanych nieprawidłowym użytkowaniem sprzętu – przed nimi może ochronić jedynie dodatkowo wykupione ubezpieczenie. W przypadku uszkodzonego w ten sposób sprzętu nie można liczyć na bezpłatną jego naprawę w ramach gwarancji od producenta. Konieczna zatem może się wizyta w profesjonalnym serwisie, w którym już za opłatą zostanie naprawione urządzenie. Do wyboru jest wiele różnych obiektów – zarówno autoryzowany serwis telefonów Huawei, Samsung, Apple, czy dowolnej innej marki, jak i pozostałe serwisy pogwarancyjne stacjonarne oraz online. Gwarancja nie obejmuje także zalanych urządzeń, które należy dostarczyć do punktu napraw w jak najkrótszym czasie od wypadku.

Urządzenia po okresie gwarancji

naprawa urządzeniaGdy okres ochrony na telefon się skończy, także za naprawę szkód niewyrządzonych przez nieodpowiednie użytkowanie należy zapłacić – czy to w autoryzowanym serwisie, czy innym. Nie ma możliwości obejścia warunków gwarancji, czy darmowej naprawy urządzenia po jej wygaśnięciu. Dlatego najlepszą opcją dla takiego urządzenia jest odpowiednia diagnoza oraz naprawa usterki. Niemal każdy serwis telefonów oferuje gwarancję na dokonane naprawy, dlatego można mieć pewność, że korzystając z takich usług, urządzenie będzie w pełni sprawne. Poza wymianą wyświetlaczy, kamer, czy ratowaniem zalanego urządzenia, w punktach serwisowych naprawiane są także inne usterki: popsute gniazda ładowania, czy przyciski home.

Nie każdy posiadacz smartfona ma ochotę regularnie wymieniać urządzenie na nowe wraz z końcem gwarancji lub po jego nieznacznym uszkodzeniu. Serwisy pogwarancyjne to zatem doskonała opcja, by niedużym kosztem podarować swojemu urządzeniu nowe życie.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *